Додаток 2
до Порядку передачі документації для
надання висновку з оцінки впливу на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля
Дата:
(дата офіційного опублікування в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (автоматично генерується програмними засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля не зазначається суб’єктом господарювання)
Реєстраційний номер 9530
(реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності (автоматично генерується програмними засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, для паперової версії зазначається суб’єктом господарювання)
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО “МИКОЛАЇВКОМУНТРАНС” 32459822
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи – підприємця,
ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля. 1. Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 54034, Миколаївська обл., місто Миколаїв, вул.Кузнецька, будинок 199 Тел:
380664963148
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи – підприємця (поштовий індекс, адреса),
контактний номер телефону)
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
КП «Миколаївкомунтранс» код ЄДРПОУ – 32459822 Керівник – Вецало Андрій Юрійович Юр. 54034 Миколаївська обл., м. Миколаїв., вул. Кузнецька, 199. Телефон: 0512-58-69-60 Електронна пошта: [email protected] Планованою діяльністю передбачається: «Експлуатація об’єкту оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю більше 100 тонн
на добу за адресою: Миколаївська обл., Миколаївський р-н., с. Весняне, вул. Нова, 16».
Технічна альтернатива 1.
Експлуатація об’єкту оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю більше 100 тонн на добу КП «Миколаївкомунтранс» передбачається за адресою: Миколаївська обл., Миколаївський р-н., с. Весняне, вул. Нова, 16. Підприємство веде свою діяльність з 2003 року. Основним видом діяльності товариства є оброблення змішаних побутових відходів. Дані відходи не є небезпечними. Потужність оброблення відходів становить до 435 т/добу, 159 тис тонн/рік.
ад.
Технічна альтернатива 2.
Альтернативою захоронення відходів є виробництво компосту із біорозкладних відходів у біостабілізаторі, та виробництво альтернативного палива RDF з висококалорійних компонентів ТПВ.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Миколаївська обл. Миколаївський р-н Весняне Нова, 16
3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Миколаївська міська рада Веснянська громада Миколаївського району Миколаївської області Радсадівська сільська територіальна громада Миколаївського району Миколаївської області
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Миколаївська обл., Миколаївський р-н, Весняне, .
Експлуатація об’єкту оброблення змішаних побутових відходів здійснюється за адресою: Миколаївська обл., Миколаївський р-н., с. Весняне, вул. Нова, 16. Кадастровий номер: 4824280400:13:000:0001, площею – 37,9313 га. Цільове призначення 11.04 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) Використання: для іншого призначення під розміщення та обслуговування звалища.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Миколаївська обл., Миколаївський р-н, , .
Альтернативні ділянки для проведення діяльності (експлуатації) не розглядалися оскільки об’єкт по обробленню змішаних побутових відходів є діючим підприємством та технологічно прив’язаний до існуючого полігону ТПВ. Додатково в підприємства по місцю провадження діяльності наявно: – Державний Акт на право постійного користування земельною ділянкою Серія ЯЯ No080031 від 30.06.2005р. – Паспорт місця видалення відходів (МВВ) No 19/4-12/1 від 30.03.2009р. – Санітарно-технічний паспорт полігону твердих побутових відходів (м. Миколаїв) 2006р. – Дозвіл No4824280401-12 від 31.05.2016 року на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
В останні роки у всіх країнах спостерігається інтерес до нових екологічно безпечних і безвідходних технологій, термічного знешкодження побутових відходів. В результаті реалізації Проекту громада отримає об’єкт з сучасною матеріально-технічною базою, який забезпечить: – дотримання сучасних екологічних стандартів у сфері управління з ТПВ, що утворюються на території міста і є наслідком життєдіяльності громадян; – системний наглядовий контроль за екологічно безпечним управлінням відходами; – створення додаткових потужностей управління відходами; – дотримання вимог екологічної безпеки під час експлуатації об’єктів управління відходами і зниження рівня соціальної напруги; – зменшення негативного впливу на довкілля. – створення умов для очищення населених пунктів від забруднення відходами; – створення нових робочих місць.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності
(потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Об’єкт оброблення відходів потужністю 435 тонн/добу (159 тис. куб/м на рік) КП «Миколаївкомунтранс», експлуатується з 1972р. Приймання відходів здійснюється шляхом зважування на ваговій полігону ТПВ. Проводиться дозиметричний контроль відходів. Після зважування спеціалізовані автомобілі вивантажуються на робочій карті полігону ТПВ. Технологія захоронення відходів передбачає пошарове укладання відходів з проміжним ізоляційним шаром товщиною 0,2-0,25 м. В якості ізоляційного шару використовують грунт (вологістю 30-50%) або інертні матеріали, а також отриманий з неробочих карт компост та будівельне сміття. На території полігону встановлена комплексна інженерна споруда з системою збору біогазу, процес відбору біогазу забезпечується продуктивними свердловинами. Підприємство відноситься, згідно із санітарною класифікацією, до 2 класу із нормованою санітарно-захисною зоною 500 м, відстань до найблищого житла орієнтовно становить 900 м (с. Велика Корениха). Земельна ділянка, що використовуються, винесена в натуру та огороджена по периметру, висаджені зелені насадження. На в’їзді до комплексу встановлено авто ваги, шлагбаум, контрольно-пропускний пункт. Водопостачання передбачається від власної свердловини та привозною водою, водовідведення в резервуар накопичувач (вигрібна яма) з подальшим вивозом на очисні споруди. Електропостачання від існуючих міських електромереж, додатково передбачено резервне електропостачання (дизель-генератор) на випадок аварійних (планових) відключень електроенергії. Розрахунковий термін експлуатації – 50 років. Залишковий граничний термін експлуатації складає – 4 роки. Режим роботи – 2920 год/рік.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно з Законами і Кодексами України, міжнародними конвенціями і угодами, ратифікованими Україною відносно охорони довкілля, а також згідно з Експертним висновком та звітом з «Оцінки впливу на довкілля» щодо впливу планованої діяльності на природні комплекси прилеглої території, технічними умовами приєднання до мереж, містобудівними умовами та обмеженнями, зокрема, але не виключно: – Дотримання Закону України «Про охорону атмосферного повітря» в частині що стосується планованої діяльності; – Дотримання ГН 2.2.6-184-2013 «Орієнтовно безпечні рівні впливу (ОБРВ) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених місць»); – Дотримання нормативів гранично допустимих викидів відповідно до наказу Мінприроди від 27.06.06р. No309; – Дотримання Закону України «Про управління відходами», в частині що стосується планованої діяльності; – Дотримання Наказу МОЗ України No 463 від 22.02.2019р «Про затвердження Державних санітарних норм допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови»; – Дотримання умов «Водного кодексу України» в частині СВК/ГДС; – Дотримання правового режиму зон санітарної охорони артезіанських свердловин; За діючим природоохоронним законодавством усі різновиди впливів повинні, не перевищувати граничнодопустимі концентрації та не спричиняти розвиток захворюваності місцевого населення.
щодо технічної альтернативи 2. Аналогічні щодо планованої діяльності. щодо територіальної альтернативи 1.
Дотримання нормативної санітарно-захисної зони згідно ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування і забудови населених місць» (затвердженого наказом МОЗ від 19.06.1996 р. No173, зареєстрованого у Мінюсті 24.07.1996 р. за No379/1404); За діючим природоохоронним
законодавством усі різновиди впливів повинні, не перевищувати граничнодопустимі концентрації та не спричиняти розвиток захворюваності місцевого населення.
щодо територіальної альтернативи 2.
Відсутні за відсутності територіальної альтернативи.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1.
В рамках проекту виконаються еколого-інженерні вишукування, а саме: інженерно- геологічні, інженерно-геодезичні, екологічні дослідження екосистем, тваринного та рослинного світу та ін. За результатами проведених вишукувань приймаються рішення щодо інженерної підготовки та захисту території.
щодо технічної альтернативи 2. Аналогічні щодо планованої діяльності. щодо територіальної альтернативи 1.
– планувальні роботи та організація поверхневого стоку; – збір та відведення стоків; – підтримання в належному стані твердого покриття; – оснащення засобами пожежогасіння; – підтримання в належному стані обгородження парканом,.
щодо територіальної альтернативи 2.
Відсутні за відсутності територіальної альтернативи.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля: щодо технічної альтернативи 1.
на повітряне середовище – викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря; на мікроклімат – викиди парникових газів; на водне середовище – здійснення забору води та скиду стоків у водні об’єкти; на техногенне середовище – буде досліджено; на соціальне середовище – позитивний вплив у вигляді підвищення благоустрою та створення нових робочих місць; на рослинний та тваринний світ – буде досліджено; на ґрунт – буде досліджено, негативного впливу на грунти на стадії експлуатації не передбачається акустичний вплив – шумове забруднення буде зумовлене роботою устаткування. на соціальне середовище – позитивний вплив у вигляді підвищення благоустрою та створення робочих місць.
щодо технічної альтернативи 2.
Вплив на довкілля при впровадженні технічних альтернатив 1 і 2 буде аналогічним до впливу основної обраної технології, що описаний вище, тому окремо він не розглядається.
щодо територіальної альтернативи 1.
на повітряне середовище – викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря; на мікроклімат – викиди парникових газів; на водне середовище – здійснення забору води та скиду стоків у водні об’єкти; на техногенне середовище – буде досліджено; на соціальне середовище – позитивний вплив у вигляді підвищення благоустрою та створення нових робочих місць; на рослинний та тваринний світ – буде досліджено; на ґрунт – буде досліджено, негативного впливу на грунти на стадії експлуатації не передбачається акустичний вплив – шумове забруднення буде зумовлене роботою устаткування. на соціальне середовище – позитивний вплив у вигляді підвищення благоустрою та створення робочих місць.
щодо територіальної альтернативи 2.
Відсутні за відсутності територіальної альтернативи.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Перша категорія
8 Управління відходами Управління відходами: об’єкти оброблення небезпечних відходів; об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю 100 тонн на добу або більше;”
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).
Підстав немає
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Плановий обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД, виконується у відповідності до ст. 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» від 23.05.2017 No 2059-VIII (зі змінами).
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючитакі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
– отримання: Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається – Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та
рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , Поштова адреса: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, Електронна пошта: [email protected], тел/факс +38(044) 206-31-40, +38(044) 206-31-50, Контактна особа: Заступник директора департаменту – начальник відділу оцінки впливу на довкілля Департаменту екологічної оцінки, контролю та екологічних фінансів Грицак Олена Анатоліївна
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ No 824 від 14.09.2020}